חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ניתוח אף פלסטי – כל מה שחשוב לדעת

קיימות סיבות רבות לכך שניתוח אף הוא אחד משני הניתוחים הכי פופולריים בקרב גברים, ונמצא גבוה ברשימה גם אצל נשים. הדבר הראשון שחשוב להבין לגבי ניתוחי אף, הוא שיש סוגים שונים של ניתוחים להם מטרות שונות וכן גישות שונות, לביצוע הניתוחים השונים. הניתוחים הפונקציונאליים או התפקודיים, יתמקדו בטיפול במעבר אוויר תקין דרך האף, בעוד ניתוח אף פלסטי יתמקד יותר בפן האסתטי. אז מהו ניתוח אף פלסטי? למה כדאי לעשות אותו? ולמי הוא מתאים? כל מה שחשוב לדעת על הניתוח הפופולארי במאמר הבא. 

מהו ניתוח אף פלסטי?

לכל אחת ואחד מאיתנו יש מבנה פנים מעט שונה, סימטריה שונה בפנים, אף אחר ומוצא אתני שמשפיע בצורות ייחודיות ומיוחדות. כך, לכל אישה או גבר עשויה להתאים רמת סלידה אחרת באף וכן מבנה אף אחר, אשר יוכל להתאים למבנה הפנים בצורה הטבעית והאסתטית ביותר.

המטרה המרכזית בניתוח, תהיה להקנות אף אסתטי שיתאים למבנה הפנים הן מבחינה סימטרית והן מבחינת העיצוב ומידת הסלידה. בשונה מניתוח אף פונקציונאלי בו המטרה הינה טיפול בזרימת האוויר בצורה תקינה מהאף, בניתוח אף פלסטי המטרה תהיה אסתטית בלבד, אך בהחלט ניתן לשלב בין השניים.

כאיבר מרכזי ובולט בפנים, למבנה האף שלנו יש לרוב השפעה גדולה ומשמעותית על נראות הפנים. לכן אנשים רבים שסובלים ממבנה אף שאינו מחמיא להם, עלולים גם לסבול במקביל מחוסר ביטחון ומתחושה לא נוחה בקשר למראה הפנים שלהם. לכן הניתוח, כאשר נעשה בצורה מדויקת, יכול להביא לשינוי ניכר ומשמעותי מאוד בנראות הפנים הכוללת.

למי הניתוח מתאים ולמה כדאי לעשות אותו?

ניתוח פלסטי באף יתאים לכל אחת ואחד שלא מרוצים ממראה האף שלהם, ורוצים לשפר ולעצב את הנראות שלו, ולהשיג התאמה טובה יותר למבנה הפנים. ניתן לבצע את הניתוח לאחר שהאף מסיים את תהליך הצמיחה הטבעי שלו, לרוב לאחר גיל 15-16. במקרים בהם קיימת היסטוריה של שברים באף, יהיה לרוב צורך בצילום על מנת לוודא ששלד האף יציב מספיק בכדי לעבור את הניתוח.

ניתוח אף מוצלח יכול להביא לתוצאות משמעותיות, אשר ישנו את מראה הפנים הכללי בצורה ניכרת. לכן במידה ואתם מעוניינים לעדן את צורת האף, להקטין אותו או לעצב אותו כך שיחמיא למבנה הפנים שלכם, אל תהססו לקבוע פגישת ייעוץ עם ד"ר אריאל טיסונה, בה תקבלו את הפרטים אודות ההליך.

כיצד מתבצע ניתוח אף פלסטי?

ניתוח אף אסתטי יכול להתבצע ב-3 גישות או שיטות שונות. התאמת השיטה תתבצע בעזרת מנתח פלסטי מומחה ובהתאם לתוצאות הרצויות ולמבנה האף של המטופל או המטופלת.

  • ניתוח אף סגור – ניתוח המבוצע באמצעות חתכים זעירים בתוך הנחיריים, לאחר הניתוח לא ניתן להבחין בצלקות כלל.
  • ניתוח אף פתוח – בשיטה זו המנתח הפלסטי חותך את החלק התחתון של המחיצה שבין הנחיריים על מנת לחשוף את שלד האף. גם בשיטה זו הצלקות שלאחר הניתוח יהיו מוסתרות וקשות להבחנה.
  • ניתוח אף משמר – בניתוח זה המטרה היא לעצב את הגיבנת באף ולהביאה לצורה בה לא תבלוט תוך שימור המראה הטבעי של גב האף. שיטה זו לא תתאים לכל אחד ותתבצע במקרים בהם היא תתאפשר.

למה מצוינות כירורגית חשובה כל כך בניתוח אף?

ניתוח אף הוא ניתוח שדורש יד מקצועית, מנוסה ומדויקת. בעיקר בגלל שכל מילימטר יכול לקבוע את מידת הצלחת הניתוח. כירורג פלסטי מנוסה, ידע בנוסף ליכולות הכירורגיות, גם להתאים את עיצוב האף למבנה הפנים הייחודי של כל אחת ואחד מהמטופלים והמטופלות.

בקליניקה של ד"ר אריאל טיסונה, תוכלו לעבור ניתוח אף פלסטי בכל אחת משלושת השיטות ותחת ידו המקצועית והמנוסה של ד"ר טיסונה. בנוסף, ד"ר טיסונה מבצע גם ניתוחי אף פונקציונליים וכן ניתוחים משולבים.