חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתיחת בטן היקפית – ההבדל בין מתיחת בטן רגילה

כולנו חולמים על בטן שטוחה וגוף מהודק ואסתטי, אך החיים מפגישים אותנו עם מכשולים שונים אשר מקשים על ההגעה ליעד. לעיתים, הדרך הנכונה ביותר תעבור דרך ניתוח מתיחת בטן, בעיקר לאחר הרזייה משמעותית או לידה, אך גם במקרים נוספים. למעשה, הניתוח למתיחת בטן הוא שם כולל למספר ניתוחים שונים הנכללים בקטגוריה, ואשר יתאימו למטופלות ולמטופלים שונים. אז מהם ההבדלים בין ניתוחי הבטן השונים? התשובות במאמר הבא. 

למראה צעיר ואטרקטיבי

עולם הניתוחים האסתטיים מלא באפשרויות, שיכולות לשנות פגמים אסתטיים קטנים ואף לשנות לגברים ונשים את החיים באופן משמעותי. מגוון הטיפולים והניתוחים השונים בתחום, ניכר גם בקבוצות ניתוחים שאותן מטופלים רבים מכירים כסוג ניתוח בודד, או כאפשרות אחת בלבד.

כך למשל לצד מתיחת בטן רגילה, נמצאים הליכים נוספים הכוללים מתיחות בטן ברמות שונות שיתאימו למטופלים בעלי מאפיינים וצרכים שונים. עם זאת, המטרה הכוללת של כל מתיחות הבטן למיניהן, היא הסרת עודפי עור מאזור הבטן התחתונה ומאזורים נוספים והידוק דופן הבטן למראה חטוב ואסתטי. ניתוחים שונים יכללו שיטות ניתוחיות שונות ובחלקם במידת הצורך, תתבצע גם שאיבת שומן.

מהם ההבדלים בין מתיחת בטן רגילה למתיחת בטן היקפית?

הניתוח בגרסתו הרגילה או המלאה, יתמקד בהסרת עודפי עור ושומן בעיקר באזור שבין האגן לבית החזה. ניתוח מתיחת בטן מלאה יתאים למטופלים הסובלים מעודפי עור ושומן משמעותיים, המלווים ברפיון באזור דופן הבטן התחתונה.

הניתוח למתיחת בטן היקפית הוא למעשה גרסה מורחבת יותר מהניתוח הרגיל. ניתוח זה יתמקד לא רק באזור דופן הבטן מהצד הקדמי, אלא גם בצדי האגן, בגב ובעכוז. ניתן להקביל את הניתוח למעין הרמת פלג גוף תחתון שמעצבת ומחטבת אזורים נרחבים יותר של הגוף ואף במידת הצורך משלבת הרמת עכוז והחזרת נפח.

למי הניתוח למתיחת בטן היקפית יתאים?

ההליך הכירורגי יתאים בבסיסו לכל הנשים והגברים שסובלים וסובלות מעודפי עור ושומן באזור הבטן, צדי האגן או המותניים, הגב והעכוז. הניתוח יתאים במיוחד למטופלים הבאים:

  • גברים ונשים אשר מצבם הבריאותי תקין, משקל גופם יציב ואינם סובלים ממחלות כרוניות.
  • גברים ונשים לאחר אובדן משקל משמעותי עקב שינוי מהותי באורח החיים או לאחר ניתוח בריאטרי.
  • נשים לאחר לידה, בעיקר בתום הקמת התא המשפחתי.

מה כולל הניתוח?

הניתוח מתבצע תחת הרדמה כללית ואורך כ-3 שעות, בהתאם למורכבות הניתוח. לאחר ההרדמה מבצע המנתח הפלסטי את החתכים הניתוחיים סביב קו המותניים, סביב הטבור ולאורך הגב כנדרש, על מנת להסיר את כל עודפי העור והשומן העקשניים.

כמו כן, ברוב המקרים תתבצע גם שאיבת שומן מהאזורים הרלוונטיים וכן מילוי נפח בעכוז במידת הצורך והרמה שלו מעלה למקומו הטבעי. לבסוף המנתח ממקם מחדש, מהדק את השרירים ותופר את החתכים.

מה כוללת תקופת ההחלמה מהניתוח?

לאחר הניתוח נשארים להשגחה למשך הלילה ולמחרת משתחררים הביתה, במידה והכל תקין. בשבוע-שבועיים הראשונים שלאחר הניתוח, מומלץ לטול נוגדי כאבים להתמודדות טובה יותר עם המצב. בנוסף, חשוב להקפיד על שימוש בחגורת בטן ייעודית להפחתת הנפיחות למשך שישה שבועות ביום ובלילה.

במשך 6-8 שבועות מיום הניתוח, יש להימנע מפעילות פיזית מאומצת, מנשיאת משקלים כבדים ומכניסה למקורות מים ציבוריים. להתקלח ניתן לאחר כ-48 שעות מהניתוח. מהתוצאות של הניתוח תוכלו להתרשם לאחר שהנפיחות תרד והבצקות יעלמו, כמספר חודשים לאחר הניתוח.

איך בוחרים מנתח פלסטי לניתוח מתיחת בטן היקפית?

ניתוח מתיחת בטן היקפית הינו הליך כירורגי מורכב ומקיף, לכן בחירת מנתח מנוסה ומקצועי חשובה אפילו יותר ויכולה להיות משמעותית לתוצאות הניתוחיות ולבטיחות ההליך.

ד"ר אריאל טיסונה הינו מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית, סגן מנהל מחלקה לשעבר ואחראי על תחום השד במחלקת כירורגיה פלסטית בבית החולים שיבא. קבעו תור לד"ר טיסונה עוד היום בכדי לשמוע על מתיחת בטן היקפית, מתיחת בטן מלאה, מיני מתיחת בטן ועוד.