חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מנתחי אף מומלצים

הוא נמצא במרכז הפנים שלנו, יש לו תפקידים חיוניים הן מבחינה פונקציונלית והן מבחינה אסתטית ולכל אחד ואחת מאיתנו, תתאים צורה שונה שלו. זהו כמובן האף שלנו. בגלל סיבות אלו ועוד, האף שלנו הוא אחד האיברים הכי מנותחים בשנים האחרונות. לפניכם כל מה שחשוב לדעת על ניתוח אף, כולל מנתחי אף מומלצים.

מהי מטרתו המרכזית של ניתוח אף?

כשאנו מדברים על ניתוחי אף, חשוב תחילה שנחלק אותם ל-2 סוגים מרכזיים.

ניתוח אף פונקציונאלי – בסוג ניתוח זה המטרה העיקרית תהיה בריאותית ותטפל במעברי האוויר דרך האף. המטרה היא ליצור מעבר אוויר תקין, נקי וללא הפרעות כך שתתאפשר זרימת אוויר טובה בשינה, בעירות, בזמן פעילות גופנית ובכל מצב אחר.

ניתוח אף אסתטי – ניתוח שמטרתו לשנות ולשפר את המראה החיצוני של האף, בטיפול שמכוון לאסתטיקה ולצורה של האף. מטרה מרכזית נוספת בניתוח זה תהיה להתאים את צורת האף לתווי הפנים של כל אחד ואחת באופן אישי.

חשוב לציין שישנם ניתוחי אף המוגדרים כניתוחי אף משולבים. בניתוחים אלו, נרצה לטפל גם בפן הפונקציונלי-בריאותי וגם בזווית האסתטית.

למי ניתוח אף יכול להתאים?

ניתוח אף ניתן לבצע רק לאחר סיום צמיחתו הטבעית של האף, כלומר מאזור גיל 16.

ניתוח אף יתאים לכל מי שלא מרוצה מהצורה או מהגודל של האף שלו ומעוניין לשנות או לעדן אותו מבחינה אסתטית. בנוסף, מי שסובל מהפרעה בנשימה כתוצאה ממעבר אוויר לא תקין באף, יוכל למצוא פתרון לבעיה בניתוח מהסוג הזה.

כמובן שבריאות תקינה גם היא תנאי הכרחי לביצוע הניתוח. במידה והיו שברים או חבלות רציניות באף, יהיה צורך בצילום או בדיקת CT על מנת לקבוע כשירות לניתוח.

הסוגים והשיטות השונות של ניתוחי אף

חשוב לדעת שישנן שיטות שונות לביצוע ניתוחי אף. בחירת השיטה בה נעשה שימוש, נקבעת על פי בדיקות מקדימות במרפאה, היעדים אותם רוצים להשיג, מבנה האף, מורכבות הניתוח ועוד.

שלושת השיטות המרכזיות בניתוחי אף הם:

  • ניתוח אף בשיטה הפתוחה: ניתוח אף פתוח הוא ניתוח בו מבצעים חתך בחלק התחתון של המחיצה שבין הנחיריים. בכך חושפים את שלד האף ולאחר מכן סוגרים בחזרה. בשיטה זו נשארת צלקת מינימלית בה קשה מאוד להבחין.
  • ניתוח אף בשיטה הסגורה: בניתוח אף סגור החתכים מתבצעים בתוך הנחיריים, כך שבשיטה זו אין שום צלקת חיצונית הנראית לעין.
  • ניתוח אף בשיטה המשמרת: ניתוח בו לא מורידים את הבליטה מהאף, אלא מעצבים אותה מחדש כך שלא תבלוט. שיטה ייחודית זו מאפשרת מראה מאוד טבעי ולא מנותח, אך תתאים רק לחלק קטן מהמטופלים.

תקופת ההחלמה מניתוח אף

לאחר הניתוח מגבסים את אזור האף ושמים טמפונים בנחיריים, אותם מוציאים כבר לאחר מספר ימים. את הגבס מורידים לאחר כשבוע. לאחר תקופה של כשבועיים ניתן כבר לחזור ללימודים או לעבודה תוך שמירה על האזור.

חשוב להימנע ממאמץ גופני, מחשיפה לשמש, מרחצה בים או בבריכה, מהרכבת משקפיים ועוד, עד שיעבור כחודש וחצי מיום הניתוח.

מנתחי אף מומלצים

הכירו את ד"ר אריאל טיסונה, אחד מבכירי המומחים לכירורגיה פלסטית ומשחזרת בישראל.  ד"ר טיסונה שולט בכל שלושת השיטות ומבצע אותן באופן שיגרתי, במרפאתו הפרטית תוכלו לקבל ייעוץ לגבי שלושת השיטות השונות של ניתוחי אף, כמו גם ניתוחי שד, ניתוחי פנים וניתוחים אסתטיים נוספים.

ד"ר אריאל טיסונה נעזר בטכניקות ייחודיות אותן רכש כמיקרוכירורג ומיישם אותן בניתוחי אף וגם בניתוחים פלסטיים אחרים, כאשר המרוויחים העיקריים מכך, יכולים להיות גם אתם.