חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם את מתאימה ל – ניתוח הקטנת חזה?

נשים רבות עלולות להיבהל כשהן שומעות את המילה ניתוח לראשונה, בהקשר של הקטנת חזה. עם זאת, הניתוחים להקטנת השד נמנים בין הניתוחים המבוקשים והפופולריים ביותר בעולם הניתוחים הפלסטיים. הסיבות לכך מגוונות אך אם תשאלו נשים שעברו את הניתוח, התשובות לרוב יתחלקו ל-2 היבטים עיקריים – הפיזי והאסתטי. לכן, נשים רבות יכולות להתאים לניתוח הקטנת חזה. האם גם את ביניהן? התשובות במאמר הבא. 

שדיים גדולים – מעמסה חברתית, פיזית ונפשית

כאשר אישה סובלת מחזה גדול ולא פרופורציונאלי ביחס לגוף שלה, יש לכך השפעות רבות ומשמעותיות שבאות לידי ביטוי בדרכים רבות. ראשית, נשים רבות להן חזה גדול סובלות מכאבים באזור הגב העליון, השכמות, חגורת הכתפיים, והצוואר. בנוסף, בעיות רפואיות אחרות כמו פטרת או שפשפות בקפל התת-שדי והיווצרות חריצים בכתפיים מלחץ החזייה, עלולות להתפתח ולהטריד מאוד.

גם פעילות גופנית שכוללת ריצות או קפיצות היא דבר מורכב הרבה יותר עם חזה גדול. אם לא די בזה, עבור נשים מסוימות גם פעולות בסיסיות כמו לבישת חולצה או אפילו האפשרות לבחור בחולצה מכופתרת למשל, הופכות למסובכות ומורכבות הרבה יותר.

הרובד השני הוא הרובד האסתטי, הנראות החיצונית והתחושות שמתלוות לכך. ירידה בביטחון העצמי, הימנעות מאינטראקציות ומפגשים חברתיים או מבוכה במצבים אינטימיים, הם רק חלק מהמכשולים והתחושות שעלולות להתעורר בעקבות גודל החזה.

מי הן המועמדות המתאימות לניתוח הקטנת חזה?

ישנן כאמור התוויות רפואיות, כמו גם התוויות אסתטיות שמובילות נשים רבות לניתוח הקטנת חזה. באופן כללי, הניתוח יתאים לכל אישה עם שדיים גדולים ביחס למשקל ולמבנה הגוף שלה. נשים אשר סובלות מכאבים בפלג הגוף העליון כתוצאה מהמשקל הרב וכן נשים אשר סובלות מדימוי גוף ירוד, יהיו המועמדות האידיאליות לניתוח.

מבחינת טווח הגילים, נשים יכולות לעבור את הניתוח לאחר שהחזה שלהן סיים את תהליך הצמיחה שלו, כלומר באזור גיל 18 ובמקרים חריגים אפילו לפני. בקצה הטווח השני, נמצאות נשים גם בגילים 65-70 ויותר.

בנוסף, קיימים מספר תנאים אחרים לקיום הניתוח:

  • מצב רפואי כללי תקין.
  • לפחות מספר חודשים לאחר סיום שלב לידה הנקה, או לאחר סיום שלב בניית התא המשפחתי.
  • נשים שאינן מעשנות או שיכולות להפסיק לפחות לתקופה של חודשיים וחצי.
  • נשים המחזיקות בציפיות ריאליות מתוצאות הניתוח.

האם קיימים סוגים שונים של ניתוח הקטנת חזה?

כל אישה היא בעלת מבנה גוף מעט שונה, צורת חזה שונה וגודל חזה שונה. בהתאם לכך, קיימים מספר סוגים של ניתוחים להקטנת שד אשר ביניהם קיימים הבדלים קטנים, שמאפשרים התאמה מדויקת יותר בין הצורך הטיפולי לבין שיטת הניתוח.

לכן כאשר בוחרים מנתח פלסטי עבור הניתוח, חשוב מאוד לבחור במומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית לו הניסיון המקצועי להתאים את הניתוח המדויק עבור כל מטופלת. ד"ר אריאל טיסונה הינו מנתח בכיר ואחראי על תחום השד במחלקת כירורגיה פלסטית בבית החולים שיבא.

בפגישת ייעוץ בקליניקה הפרטית של ד"ר טיסונה ולאחר אבחון ומדידות, תוכלי לקבל פרטים אודות ניתוחי החזה השונים אותם הוא מבצע. למשל – ניתוח הקטנת שדיים ללא צלקת אנכית, הקטנת שדיים עם צלקת סביב העטרה, הקטנת שדיים עם צלקת 'סוכריה על מקל', הקטנת שדיים עם צלקת 'עוגן' וכן הקטנת חזה בשילוב עם מתיחת בטן ושאיבת שומן.

תקופת ההחלמה מהניתוח

ההחלמה לאחר ניתוח להקטנת חזה בשיטה בה מנתח ד״ר ריסונה, נחשבת לקלה יותר באופן יחסי מניתוחים אחרים. בימים הראשונים מרגישים לרוב כאבים קלים איתם ניתן להתמודד בעזרת נוגדי כאב.

חשוב מאוד ללבוש חזיית החלמה כירורגית למשך כל תקופת ההחלמה, שאורכה כ-6 שבועות, גם בלילה בזמן השינה. כמו כן, יש להימנע בתקופה זו מכניסה למקורות מים, מפעילות גופנית מאומצת, מנשיאת משקל רב ומחשיפה לשמש. לרוב, ניתן לחזור לעבודה ולשגרה באופן הדרגתי, כבר לאחר כ-10 ימים ממועד הניתוח.