חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שאיבת שומן בבטן לנשים – מה צריך לדעת?

ישנם מקרים בהם נשים יכולות להקפיד על אורח חיים בריא, לאכול בצורה מאוזנת, להתמיד בפעילות גופנית מותאמת ועדיין אחרי כל זה – לחוות כישלון בפרידה מעודפי שומן עקשניים במיוחד באזורים שונים בגוף. אחד הפתרונות היעילים ביותר שמציע תחום הניתוחים הפלסטיים, בין היתר בשביל מצבים אלו, הוא ניתוח שאיבת שומן. קיימים סוגים שונים לניתוח שתלויים בעיקר באזור השאיבה ובטכניקת פירוק רקמות השומן. במאמר הבא נתמקד בכל מה שצריך לדעת על ניתוח שאיבת שומן בבטן לנשים. 

מהי שאיבת שומן?

אין זה פלא שהניתוח לשאיבת שומן נחשב כבר שנים לא מעטות, לאחר מההליכים הכירורגיים הנפוצים והמבוקשים ביותר בתחום הרפואה הפלסטית. שהרי הניתוח מיועד להסיר את אחד מהגורמים שמקשים ביותר על כל אישה באשר היא, בכל גיל ובכל מקום – שומן.

יחד עם זאת, חשוב תמיד להדגיש בהקשר של שאיבת שומן מספר דברים חשובים ומהותיים:

  • מטרת הניתוח המרכזית הינה עיצוב הגוף על ידי הסרת מצבורי שומן.
  • הניתוח אינו מהווה תחליף לירידה במשקל ועל מנת לעבור אותו, יש להימצא במשקל תקין או קרוב לכך.
  • הניתוח יתאים בעיקר במצבים בהם פתרונות שמרניים כמו תזונה, דיאטה מאוזנת, פעילות ספורטיבית וכדומה לא הביאו לתוצאה הרצויה.

למי הניתוח יכול להתאים?

ניתוח שאיבת שומן בבטן יתאים לנשים אשר סובלות ממצבורי שומן עקשניים באזור הבטן (לרב הבטן התחתונה) והמותניים, שלעיתים יצטברו באזורים אלו לאחר ירידה משמעותית במשקל.

כמו כן, ההליך יתאים עבור המועמדות הבאות:

  • נשים מעל גיל 18, שנמצאות במצב בריאותי תקין.
  • נשים שנמצאות במשקל יציב מספר חודשים לפחות.
  • נשים לאחר סיום שלב בניית התא המשפחתי ובתנאי שעברו לפחות מספר חודשים מסיום תקופת ההריון וההנקה האחרונים.
  • נשים שאינן מעשנות או שיכולות להפסיק לפרק זמן של חודשיים וחצי לפחות.

לכמה זמן יחזיקו מעמד תוצאות שאיבת שומן בבטן?

בתוצאות הניתוח תוכלו להבחין כבר מיד לאחריו, אך מקווי המתאר החדשים תוכלו להתרשם לעומק רק לאחר כמספר שבועות, בהם הנוזלים המיותרים ימצאו את דרכם החוצה והנפיחות תרד. התוצאות מיועדות להישאר לתקופה ארוכת טווח, אפילו יותר מאשר בניתוחים פלסטיים אחרים, זה תלוי בעיקר בשמירה על אורח חיים בריא הכולל תזונה מאוזנת ומותאמת אישית, פעילות גופנית קבועה והרגלים דומים נוספים.

במקרים בהם עולים במשקל לאחר הניתוח, תוצאות הניתוח לא ישמרו ובנוסף פיזור השומן יתרחש בצורה מעט שונה מהצורה בה התפזר טרם הניתוח.

האם ניתן לשלב את הניתוח לשאיבת שומן עם ניתוחים אחרים?

שאיבת שומן בבטן היא הליך כירורגי שפעמים רבות נבחר להשתלב יחד עם ניתוחים פלסטיים משלימים. בין הניתוחים אשר ניתן לשלב אפשר למצוא למשל ניתוחים כמו הרמת צוואר, הרמת ירכיים, מתיחת בטן, הקטנת שדיים, הרמת חזה ועוד.

מה כוללת תקופת ההחלמה מהניתוח?

תקופת ההחלמה מהניתוח אורכת לרוב בין 10 ימים לשבועיים, בהתאם להיקף ומורכבות הניתוח. בשבועות הראשונים שלאחר הניתוח, לרוב יופיעו בצקות כתוצאה מהטראומה שחווה העור וכן מהנוזלים שהוחדרו אליו בניתוח. בנוסף, בשבועות אלו מומלץ לעשות שימוש בחבישת לחץ ייעודית במקום וכן להימנע מפעילות ספורטיבית ומכניסה למקורות מים שונים. לעבודה משרדית, ניתן לחזור לאחר כ-10 ימים.

שיטת השאיבה שתתאים לך בדיוק

קיימות מספר שיטות וטכניקות שונות לביצוע שאיבת שומן, כאשר כל שיטה יכולה להתאים לאישה אחרת, לאזור שאיבה אחר ולפירוק רקמות השומן באופן שונה. ד"ר אריאל טיסונה יוכל להתאים לכל אחת ואחת את השיטה שתתאים לה בדיוק על פי המאפיינים שלה. ד"ר טיסונה עושה שימוש בין היתר בטכניקת BODY JET אשר עושה שימוש בסילון תמיסה פיזיולוגית, בשאיבה מרקמת השומן העמוקה באמצעות רטט, בשאיבה מלווה בלייזר ובשיטות מתקדמות נוספות.