חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פיסול אף – התהליך השלם

האף הוא האיבר המרכזי ביותר בפנים שלנו וככזה הוא משפיע בצורתו ובגודלו, הן על המראה החיצוני והן על הביטחון העצמי. כאשר התקבלה כבר ההחלטה לעשות את השינוי המתבקש, רוב האנשים נתקלים בהתלבטות בין פיסול אף לניתוח אף. במאמר הבא נעמוד על ההבדלים בין הטיפולים השונים ונבין כל מה שצריך לדעת על פיסול אף.

מה ההבדל בין ניתוח אף לפיסול אף?

הנטייה הטבעית אצל אנשים רבים, היא לחשוב שפיסול אף באמצעות הזרקות משמש רק כטיפול מקדים לניתוח אף או לחילופין, למעין בדיקה ראשונית שיכולה להאיר את הרצון להתקדם לניתוח אף.

מחשבה זו למרות היותה נפוצה, מקורה בטעות. הוא טיפול שתוצאותיו עומדות בפני עצמן, הוא גם אינו מהווה תחליף לניתוח אף. הרוב המוחלט של המטופלים יתחלקו בין אלו שהטיפול הנכון עבורם יהיה פיסול אף בעוד החלק האחר, יתאים יותר לניתוח אף.

ההבדל הגדול בין שני הטיפולים הוא בכך שפיסול אף נעשה באמצעות הזרקות של חומרים שונים, בעוד ניתוח אף הוא הליך ניתוחי על כל המשתמע מכך. כלומר, ההחלטה האם לבצע פיסול או ניתוח תלויה במספר גורמים עיקריים, שיהוו את הבסיס להחלטת הרופא המטפל.

מה הם הגורמים שיכריעו בניהם?

ההחלטה האם הטיפול המתאים יהיה ניתוח או פיסול, שייכת לרופא המטפל בלבד וחשוב שאותו רופא יהיה מומחה בתחום, גם על מנת לאבחן את הטיפול הנכון וגם בשביל שאותו טיפול יהיה יעיל ובטוח.

שלושת הגורמים שיכריעו את אופי הטיפול באף הם:

  • מידת צניחת קצה האף.
  • הסטייה של גב האף (במידה וקיימת).
  • גובה גיבנת האף ביחס לגבות ולמצח.

פיסול אף – השלב הראשון

רופא אשר מתמחה בתחום יוכל כבר בפגישת הייעוץ ולאחר בדיקה מהירה, לקבוע על פי הגורמים אותם הזכרנו האם יש צורך בניתוח או בפיסול אף. זו היא רק הסיבה הראשונה שפגישת הייעוץ עם הרופא חשובה כל כך.

בנוסף, במהלך פגישת הייעוץ יערך תיאום ציפיות עם המטופל, בו ינתנו לו הערכות לגבי התוצאות האפשריות, יוסבר לו על אופן הטיפול, ינתנו לו דרישות לבדיקות נוספות במידת הצורך ובמידה והכל תקין, יקבע מועד לטיפול הנדרש.

אילו טיפולים שונים נכללים בפיסול אף?

המטרה של הטיפול הינה לשוות לאף מראה שיתאים ביותר לצורת הפנים של המטופל, כמו גם מזעור של צניחת קצה האף והסתרה של גיבנת האף בצורה האפשרית הטובה ביותר.

פיסול אף באמצעות הזרקות נעשה ב-3 דרכים עיקריות והן:

  • בוטולינים טוקסין (בוטוקס, דיספורט, קסאומין) – משמש בעיקר למזעור צניחת קצה האף ויישורו. על טיפול זה יש לחזור אחת ל-3 עד 6 חודשים.
  • חומרי מילוי זמניים (חומצה היאלורונית, קלציום הידרוכסיל אפטיט) – משמש בעיקר להרמה של קצה האף, הסתרת הגיבנת, תיקון סטיות ותיקונים קטנים בזווית האף. על טיפול זה יש לחזור אחד ל-6 עד 24 חודשים.
  • שומן עצמי (הליך ניתוחי זעיר) – משמש בעיקר כתחליף לחומרי מילויי זמניים או לאחר פיסול אף בחומרים זמניים. היתרון הוא שהתוצאות של טיפול זה נשארות לתמיד.

טיפול אצל ד"ר אריאל טיסונה

בין אם אתם מעוניינים בפיסול אף, בניתוח אף, בניתוח מתיחת בטן או בניתוח להגדלת חזה – העיקרון החשוב ביותר תמיד הוא לבחור רופא מומחה, מקצועי ומנוסה שיכול להביא לתוצאות הטובות ביותר על ידי הטיפול המתקדם והבטוח ביותר.

ד"ר אריאל טיסונה הינו מומחה לכירורגיה פלסטית ומשחזרת והוא הבחירה הבטוחה בכל הקשור לניתוחים או טיפולים אסתטיים.